Vietnam, Nha Trang 3/2017

Nha trangiin saavuimme bussilla aamuyöstä joten päätimme säästää hostelliyössä ja mennä rannalle makaamaan ja katsomaan auringon nousua.
Se oli mahtava!!

Oudointa aamuyöstä oli se, että ranta oli täynnä ihmisiä uimassa ja kävelemässä.

Kello oli varmaan 5-6 aamulla...
trivago, maailman suurin hotellihaku. Vertaa hintoja yli 900.000 hotellin joukosta.

Nha trang oli venäläisten paratiisi. Jokapuolella venäläisiä, venäläisiä matkatoimistoja, kauppoja ja ravintoloita. Jossain ravintoloissa puhuttiin enemmän venäjää kuin englantia. Joku venäläinen kuulemma omistaa alueen...

Rannan lähettyvillä hinnat olivat tietenkin todella korkeat, mutta jossain paikoissa hinnat lähentelivät jopa suomen hintoja! Jos jaksoi kävellä vähän rannalta pois, sai myös halvalla tehtyä ostoksia.

Kävimme yksillä markkinoilla noin 10min ajomatkan päästä rannalta ja siellä oli vaikka ja mitä! Eikä hinnatkaan olleet enään niin hävyttömät, vaan ihan hyvät minun kukkakolle! Jos halpaa ruokaa halusi, kannatti mennä paikkaan missä paikalliset söivät.

Löysimme kivan hostellin nimeltä Backbacker hostel, vietimme kaikki yömme siellä ja se oli halpa ja hyvä paikka! Yö maksoi noin 5,5€.
Meillä oli hyvä porukka kasassa joten meillä oli vähän niinkuin oma dormi, melkein kuin yksityisessä huoneessa olisi ollut!
Eräänä päivänä vuokrasimme porukalla skootterit ja lähdimme vain ajamaan...
Ja ajoimme todellakin vain fiiliksen mukaan, koska olimme loppujenlopuksi keskellä ei mitään. Mutta oli kaunista!!
Eksyimme myös yhteen upeaan ravintola/hotelliin mistä oli niin upeat maisemat! Siellä katsoimme kauniin auringonlaskun ja nautimme juotavistamme samalla.
Hotellissa yö maksoi noin 250€, joten ei ihan sopinut meidän kukkarolle!
Koko päivä oli todella kiva!
Metsään Varustelekan kautta Varustelekasta löydät kaikki metsässä yöpymiseen tarvittavan
Nha trang alue itsessään oli paljon suurempi mitä odotin.
Ranta oli todella todella upea ja pitkä sekä siellä oli todella paljon ihmisiä sekä asutusta.
Ranta oli kunnon turistirysä alue, mutta oli se silti upea!!
Rannalla oli niin suuret aallot että siellä oli välillä jopa hankala uida, tai ei mitenkään hankalaa, mutta kokoajan suolavettä suu ja korvat täynnä!
Näin myös ensimmäistä kertaa elämässäni oikean hengenpelastan! Paikka oli siisti ja kaunis, ehkä vähän liikaa ihmisiä minun makuun.
Vaikka nyt jo alueella oli paljon taloja sekä ihmisiä, jokapuolella rakennettiin lisää ja lisää ja lisää...
Ansaitset loman - Booking.com

Tykkäsin Nha trangista, mutta en siellä kovin pitkää aikaa viettäisi. Nähtävää siellä ei paljon ollut, ainakaan mitään mikä olisi meitä innostuttanut, mutta mukava rantalomakohde!

Kaikki tekeminen mikä olisi ehkä vähän kiinnostanut, maksoi ihan hirveästi, liikaa meidän budjettiin. Meillä oli niin kiva porukka kasassa, että oli todella hauskaa aikaa!

Nha trangista olikin sitten aika siirtyä takaisin Sihanoukvilleen Otres rannalle!! Kaikki kaverit odottavat siellä että palaamme takaisin joten täytyy mennä vielä näkemään ystäviä ja tutkimaan vähän paikkoja joita ei viimeksi nähnyt...

Niistä kerron sitten taas myöhemmin lisää...